2.3.2013

Melkein 3 kuukautta


Melkeinpä kolme kuukautta on ollut taukoa ja tässä ajassa on tapahtunut vaikka mitä.
Suurin muutos on tapahtunut hevosasioissa. Nimittäin jouduin valitettavasti lopettamaan Talmassa, aika ei vain yksinkertaisesti riittänyt käymään sielä. 
Syy siihen miksi aikani ei riittänyt Talman hevosille johtui siitä että elämääni tuli Trankhener ruuna Pompejus tutummin Popi tai Nakki :D Popin elämää voi seurata myös Caritan blogissa.

Popi on siis kahdeksan vuotias ruunaherra joka asustelee Keravalla (: 
Käyn ratsastamassa sitä noin kaks kertaa viikossa josta toinen on yleensä valmennus. Valmentajana toimii sama vanha tuttu Maija. Eli koulupainoitteisesti mennään (:


Kaverikuva ! Parempaan en nyt pysty kun kuvat on toisella koneella.

Aloin vuokraamaan Nakkia aika yllättäen. Eräänä perjantai iltana ennen joulua, juttelin Caritan kanssa ja sitten jo seuraavana päivänä olin Nakin selässä. Carita on ensimmäinen omistaja kenen kanssa mulla on ollut näin samallaiset ajatukset - kuten hevosten pumpuloiminen tarhaan mennessä, laiduntaminen ja moni muu asia, kumpikin ihmettelevät että MIKSI ?! Hevonen taas tuntui todella epäilevältä mun seurassa. Pitkän aikaa tunsin kuinka Nakki ei oikein uskaltanut luottaa muhun, harjatessa seuras mua katseellaan, eikä päähän mielellään antanut koskea. Luottavaisempi se on aina kun Carita on siinä seurana. Nyt kumminki huomaan että se on paljon luottavaisempi mun kanssa, mikä on hienoa.

Luottamus on mulle tärkeä asia, koska se ansaitaan kovalla työllä ja se voidaan tuhota niin nopeasti. Vasta nyt oon alkanu ymmärtämään että mulla ja Senillä oli kehittyny aika hieno luottamus. En tiiä näkikö muut  sitä . mutta mä tunnen sen. Aloin tuntemaan sen ja se mut. Se opetti mulle paljon. Rauha hänen muistolleen <3

Nyt yritän rakentaa samaa luottamusta Nakkiin, ja pikkuhiljaa hyvä tulee. En halua enkä yritä pakottaa sitä luottamaan muhun vaan annan sen siteen muodostua pikku hiljaa. Tätä vaan vaikeuttaa se että Nakin omistajalla ja Nakilla on sen verra hieno side että se pistää pakostaki pikkuse kateelliseksi :D

Huomenna on valmennus, pitkästä aikaa. Siitä saatte varmaankin kuulla huomenna (:
Toivottavasti jaksatte lukee vielä vähän, nimittäin vielä tulis vähän kuulumisia Elviksestä.

Kolmessa kuukaudessa meijän välit ei oo muuttunu, asiat on aika samoin. Ainoastaan mun pää lyö tyhjää ku yritän miettiä mitä opetan sille. Se tarttis roimasti lisää aivojumppaa ja lenkkitauon takia sillä tota energiaa on alkanut kerääntyä... (: Meijän naapuriin on muuttanut mahtava Englannunbulldoggi. Se on roteva herra, mutta äärimmäisen kiltti! Elvis on ihan rakastunu siihen.
Mulla olis suunnitteilla osallistua joihinkin agility mölli kisoihin. Niihin osallistuttais ihan vaa huumorilla :D
Tänään Ruffe oli käymässä ja reenailtiin vähän putkea. Putki on meijän ehdoton heikkous jos keppejä ei lasketa :D Tänään poju "irtos" putkeen hyvin ja olin erittäin yllättynyt.
Radalta ihan varmasti ropisee aikavirheitä, mutta eipä se haittaa!

Tässä vähä fiiliksiä tältä päivältä. Kuvat ja muokkaus on (c) Katja Pietiläinen.
Kuvien kopioiminen on kiellettyä.





<3:lla jenni
P.S mitäs mieltä ootte uudesta bannerista? Siitäkin kiitos kuuluu Katjalle !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti