26.8.2012

Ei ihan mun päivä...

Kuten otsikosta voi päätellä, tänään kaikki ei menny ihan putkeen... Voisi jopa kuvitella että olisi perjantai 13!

Menin ihan normaalisti hakemaan Maxia tarhasta, mulla oli kamera mukana. Ajattelin että olisin saanut tänne vähän tuoretta matskua. Lopulta pääsin Maxin luokse, tarhan viimeiseen nurkkaan. Ja aloin räpsiä vähän kuvia, mutta eihän siitä mitään tullut kun poni säikähti mua. Oletin että okei kuvasin siltä puolelta mistä silmä puuttui ja päätin laittaa kameran pois. Kun vihdoin ja viimein sain ponin portille, oli mulla kengät iha mutaset ja otsassa iso kuhmu. Nii siis taistelun keskellä Maxi huitas turpansa mun otsaa...

Kentällä osasin olettaa että se on hieman pirteä. Heti alkuun se alko pelkäämään jotain porttikulmassa, en vieläkään tiedä että mitä. Meinasin jo heti alkuun  tippia kun poni aika raa'asti teki 180 asteen käännöksen. Hetken jälkeen se rentoutu ja pystyin jopa ratsastamaan. Tein ihan perusjuttuja, pohkeenväistöjä, lisäyksiä ja sen semmosia. Kun huomasin että ponin lavat ei ollu hallinnasa aloin tekemään voltteja joka kulmaan, no yhessä metsän puoleisessa kulmassa Maxi huomas taas jotain pelottavaa. Teki 180 käännöksen ja mä  sielä vähän jäljessä. Onneks Maxi pysähty parin laukkaaskeleen jälkeen ja pystyin harkita että tiputtaudunko vai vedänkö itteni ylös. Paras vaihtoehto oli tiputtautuminen, eli toisin sanoen päivän kolmas kämmi - putosin ratsailta. Kipusin takas selkään ja ratsastin vielä hetken siinä hirveessä auringonpaahteessa.

Lupauduin edellisenä iltana kävelyttää Pimua. Kun olin saanut Maxin ulos tallista, ajattelin lähteä hakemaan Pimua laitsalta. No en ehtiny ihan sinne asti kun Kata kysy et voinko auttaa sitä lastaamaan Eskoa, ihan vain siksi että ei unohu miten traikkuun mennä. Ajattelin että ei tässä kauaa mee, mutta oilin väärässä. Jostain syystä kävi silleen että minä oon siellä riimunnarun päässä ja yritän saada Eskoa kyytiin ja Mari ja Kata siellä sivuilla auttamassa. No jonku10 min taistelun jälkeen se meni sinne ja ajateltii ottaa uusiks. Vaihettii Katan kaa paikkaa. Ja ei menny kauaa ku Esko alko hermostuu ja sain kavion reiteen... Nyt siinä on sitte kiva kokoin mustelma.
Komee Nakke (:

Lopulta kun oltii saatu Esko traikkuun hain Pimun ja hoidin sen. Menin köpöttelemään ilman satulaa, ja se oli päivän ensimmäinen onnistunu ratsastustuokio !! Tein toooooosi paljon siirtymisii joten mamma oli kivasti kuulolla. Jäi kiva fiilis vaikka olin maistanu hiekkaa aikasemmin ja saanu mojovan mustelman, kiitos siitä kuuluu Pimulle :)



P.S Elvis lähettelee terkut kaikille lukioille !! <3

Kuva rapujuhlista (:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti