26.7.2012

Pimu

Olin ratsastamassa Pimua eilen. En oo menny silläkään sitten viime kesän.
Otettiin pois tunneilta kun ei jalat enään kestä juoksemista niin hyvin ):
Onhan se jo päälle kakskymppinen.
Kuvia mulla on paljon kun Katja oli kuvailemassa Ruffen kanssa mua. 
Nyt kun oli kuvaaja kaikki hyvät pätkät jäi unholaan ja vedettii selä pää pitkänä pidätteistä viis.
Loppuun kun teki joka toisella askeleella puolpidätteen mikä meni läpi alko mammakin herkistyä, mutta koska oli kuuma ja tamma on niiiiiiin läski ja huono kuntonen jätin ratsastuksen aika kevyeksi.
Hikeen tuli kumminkin edestä ja takaa, joten suihkun kautta takaisin ulos (:

Kiva ratsastaa ku puolet kentästä ei oo käytössä rekan takia.
Mamma eli Pimu on ollut nuoruudessaan villi, siis kisapaikoilla hyppinyt pystyyn ja ollut kuriton. Nykyään ja kun ikää alkoi kertymään sille muutenkin se muodostui luottohepaksi. Pari vuotta sitten mikään ei sitä hetkauttanut, eikä kyllä eilinen puunlastausrekka kentällä samaan aikaan häirinnyt ollenkaan. Mukava välillä mennä sellasella hevosella jonka selästä ei tarvitse pelätä tipuvansa (:
Mamma on ollut karsinassa hiukan känkkäränkkä, hyvin itsetietoinen ja kiukkuinen. Tai ainakin oli, eilen kun olin hoitamassa sitä, se oli kunnon terapiaratsunesimerkki. Luimiminen oli ainoa millä ilmoitti mielipiteensä.
Eli tästä voidaan päätellä PIMUSTA ON TULLUT PEHMO <3
 
Mamma oli myös ensimmäinen hevonen jolla ratsastin, ja ensimmäinen "tippuminenkin" tapahtui siltä.
Laukkasin liinassa, ne oli niitä ensimmäisiä kertoja kun menin ja laukkasin.
Se oli vielä oikeaan kierrokseen, huomasin kun aloin valua koko ajan ulospäin, ja yhtä äkkiä kun ihminen räpsyttää silmiään olin sielä mahan alla, satula mukana. Onnekseni Pimu pystähtyi ihmettelemään ratsastajan hullunkurista asentoa ja uskalsin irroittaa otteeni satulasta ja tömähtää maahan. Sen jälkeen olen aina tarkistanut satulavyön ! :D


Kesän eka kerta ilman satulaa :)




Yhä se on mun lemppari <3


Arskat silmille ;)

Ruffe ja Nipa :D
 Nipa on ihan kummallinen. Kun se tuli moikkaamaan Ruffea, se alko murista ja pyysi sillä tavalla leikkiin. Ylemmästä kuvasta näätte kuinka ne oikeesti paino menemään :D
Nipaaa :)


Heppakuvista kiitos kuvaajalle Katjalle, koirakuvat on kuvannut minää :D
KUVIEN KOPIOINTI ON KIELLETTYÄ !

 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti